Uitstel van betaling aanvragen
Hebt u nu niet genoeg geld op uw rekening staan maar binnenkort weer wel? Vraag dan uitstel aan tot die datum.
- Voor de originele rekening kunt u maximaal 4 weken uitstel uitvragen.
- Hebt u inmiddels een 1e of 2e herinnering gekregen? Dan kunt u nog maximaal 2 weken uitstel aanvragen.
Hoe vraag ik uitstel aan?
Uitstel aanvragen regelt u makkelijk zelf. Zorg dat u het 14-cijferig betalingskenmerk/omschrijving van de rekening weet en uw e-mailadres bij de hand hebt.
Via Ella, onze digitale assistent
Klik rechtsonderin op de chatbutton en type 'uitstel aanvragen' of klik op de knop. Ella vraagt u dan om het betalingskenmerk. Ella geeft u altijd het maximaal aantal dagen uitstel.
Op de betaalpagina van uw rekening
U komt op de betaalpagina via de knop in uw digitale rekening. Hebt u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepage.
Weet u het betalingskenmerk niet?
Neem dan contact op met onze servicedesk om uitstel aan te vragen voor de juiste rekening. U kunt chatten, een e-mail sturen of bellen.
Betalingsregeling aanvragen
Met een betalingsregeling betaalt u de rekening in maximaal 5 delen. Makkelijk als het bedrag te hoog is om in 1 keer te betalen, maar u wel elke maand een kleiner bedrag kunt missen.
- Voor rekeningen vanaf € 30,-.
- Voor rekeningen onder de € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 3 termijnen.
- Voor rekeningen vanaf € 100,- kunt u een regeling treffen van maximaal 5 termijnen.
Hoe vraag ik een betalingsregeling aan?
U vraagt de regeling het makkelijkst zelf online aan. U betaalt dan met automatische incasso. We schrijven het bedrag elke maand van uw rekening af. Zorg ervoor dat u het betalingskenmerk en uw e-mailadres bij de hand heeft.
Let op: U kunt rekeningen niet combineren in één betalingsregeling. U kunt wel een aparte betalingsregeling aanvragen voor elke rekening die hoger is dan € 30,- .
Via Ella, onze digitale assistent
Klik rechtsonderin op de chatbutton en type 'betalingsregeling aanvragen' of klik op de knop. Ella vraagt u dan om het betalingskenmerk.
Op de betaalpagina van uw rekening
U komt op de betaalpagina via de knop in uw digitale rekening. Hebt u een papieren rekening? Vul dan het betalingskenmerk van de rekening in op onze homepage.
Weet u het betalingskenmerk niet?
Neem dan contact op met onze servicedesk om een betalingsregeling aan te vragen voor de juiste rekening. U kunt chatten, een e-mail sturen of bellen.